Οι πιθανότητες είναι ότι είσαι καλός ακροατής. Οι εκτιμήσεις των ανθρώπων για την ικανότητα ακρόασης είναι πολύ
όπως η εκτίμησή τους για τις ικανότητες οδήγησης, καθώς ο μεγάλος όγκος των ενηλίκων πιστεύει ότι είναι πάνω
μέση τιμή.
Από την εμπειρία μας, οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η καλή ακρόαση έρχεται κάτω για να κάνει τρία πράγματα:
Μην μιλάτε όταν οι άλλοι μιλούν
• Να ενημερώσετε άλλους ότι ακούτε τις εκφράσεις του προσώπου και τους λεκτικούς ήχους (“Mmmhmm”)
• Να είσαι σε θέση να επαναλάβεις τι έχουν πει οι άλλοι, σχεδόν από λέξη προς λέξη
Στην πραγματικότητα, πολλές συμβουλές διαχείρισης σχετικά με την ακρόαση δείχνουν ότι κάνουν αυτά τα πολύ πράγματα – ενθαρρυντικά
ακροατές να παραμείνουν ήσυχοι, νεύμα και “mm-hmm” ενθαρρυντικά, και στη συνέχεια να επαναλάβω πίσω στον ομιλητή
κάτι σαν, “Έτσι, επιτρέψτε μου να σιγουρευτώ ότι καταλαβαίνω. Αυτό που λέτε είναι … “Ωστόσο, πρόσφατα
η έρευνα που διενεργήσαμε υποδηλώνει ότι αυτές οι συμπεριφορές απέχουν πολύ από την περιγραφή του καλού
δεξιότητες ακρόασης.
Αναλύσαμε δεδομένα που περιγράφουν τη συμπεριφορά 3.492 συμμετεχόντων σε ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα
σχεδιασμένο για να βοηθήσει τους διαχειριστές να γίνουν καλύτεροι προπονητές. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, τις δεξιότητες προγύμνασής τους
αξιολογήθηκαν από άλλους σε εκτιμήσεις 360 μοιρών. Εντοπίσαμε εκείνους που θεωρήθηκαν ως
που είναι οι πιο αποτελεσματικοί ακροατές (το κορυφαίο 5%). Στη συνέχεια συγκρίναμε τους καλύτερους ακροατές με τον μέσο όρο όλων των άλλων ατόμων στο σύνολο δεδομένων και εντόπισαν τα 20 στοιχεία που δείχνουν το μεγαλύτερο σημαντικό
διαφορά. Με αυτά τα αποτελέσματα στο χέρι εντοπίσαμε τις διαφορές μεταξύ μεγάλου και μέσου όρου
ακροατές και ανέλυσε τα δεδομένα για να προσδιορίσει ποια χαρακτηριστικά χαρακτήριζαν οι συνάδελφοί τους ως
συμπεριφορές που τους έκαναν εξαιρετικούς ακροατές.
Βρήκαμε κάποια εκπληκτικά συμπεράσματα, μαζί με κάποιες ιδιότητες που αναμέναμε να ακούσουμε. Εμείς
τα ομαδοποίησε σε τέσσερα κύρια ευρήματα:
• Η καλή ακρόαση είναι πολύ περισσότερο από το σιωπή ενώ ο άλλος μιλάει. Στο
Αντίθετα, οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι οι καλύτεροι ακροατές είναι αυτοί που κάνουν περιοδικά ερωτήσεις
προώθηση της ανακάλυψης και της διορατικότητας. Αυτά τα ερωτήματα προκαλούν ήπια πρόκληση, αλλά το πράττουν
έναν εποικοδομητικό τρόπο. Καθισμένος εκεί σιωπηλά κουνώντας δεν παρέχει σίγουρη στοιχεία ότι ένα άτομο
ακούει, αλλά ζητώντας μια καλή ερώτηση λέει στον ομιλητή ότι ο ακροατής δεν έχει μόνο ακούσει τι
είπε, αλλά ότι το κατανόησαν αρκετά καλά για να θέλουν πρόσθετες πληροφορίες. Καλός η ακρόαση θεωρήθηκε σταθερά ως αμφίδρομος διάλογος παρά ως μονόδρομος
ακροατής “αλληλεπίδραση. Οι καλύτερες συζητήσεις ήταν ενεργές.
Τι πραγματικά ακούγονται οι μεγάλοι ακροατές
• Η καλή ακρόαση περιελάμβανε αλληλεπιδράσεις που δημιουργούν την αυτοεκτίμηση ενός ατόμου. Οι καλύτεροι ακροατές
έκανε τη συνομιλία μια θετική εμπειρία για το άλλο μέρος, κάτι που δεν συμβαίνει πότε
ο ακροατής είναι παθητικός (ή, για το θέμα αυτό, κρίσιμο!). Οι καλοί ακροατές έκαναν το άλλο άτομο να νιώσει
υποστήριξε και μεταβίβασε την εμπιστοσύνη τους. Η καλή ακρόαση χαρακτηρίστηκε από τη δημιουργία
ενός ασφαλούς περιβάλλοντος στο οποίο τα ζητήματα και οι διαφορές θα μπορούσαν να συζητηθούν ανοιχτά.
• Η καλή ακρόαση θεωρήθηκε ως συνεργατική συνομιλία. Σε αυτές τις αλληλεπιδράσεις, ανατροφοδότηση
κυλούσε ομαλά και προς τις δύο κατευθύνσεις, χωρίς κανένας από τους κόμματα να γίνει αμυντικός για τις παρατηρήσεις τους άλλα κατασκευασμένα. Αντίθετα, οι φτωχοί ακροατές θεωρούνταν ανταγωνιστικοί – ως ακροατές μόνο για τον εντοπισμό τους
λάθη στη συλλογιστική ή στη λογική, χρησιμοποιώντας τη σιωπή τους ως ευκαιρία να προετοιμάσουν την επόμενη απάντησή τους. Οτι
μπορεί να σας κάνει έναν εξαιρετικό συγγραφέα, αλλά δεν σας κάνει καλό ακροατή. Καλό ακροατές
μπορεί να αμφισβητήσει τις υποθέσεις και να διαφωνήσει, αλλά το πρόσωπο που ακούει αισθάνεται ο ακροατής είναι
προσπαθώντας να βοηθήσουν, που δεν θέλουν να κερδίσουν ένα επιχείρημα.
• Οι καλοί ακροατές τείνουν να κάνουν προτάσεις. Η καλή ακρόαση περιελάμβανε πάντα κάποιες
οι ανατροφοδοτήσεις που παρέχονται με τρόπο που οι άλλοι θα δεχόταν και που άνοιξαν εναλλακτικές διαδρομές
σκεφτείτε. Αυτό το εύρημα μας εξέπληξε κάπως, αφού δεν είναι ασυνήθιστο να ακούσουμε τις καταγγελίες
“Έτσι-και-έτσι δεν άκουσε, μόλις πήδησε μέσα και προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα.” Ίσως αυτό το
τα δεδομένα μας λένε ότι η υποβολή προτάσεων δεν είναι η ίδια το πρόβλημα. μπορεί να είναι η ικανότητα με τις προτάσεις αυτές. Μια άλλη πιθανότητα είναι ότι είμαστε πιο πιθανό να δεχτούμε
προτάσεις από ανθρώπους που ήδη πιστεύουμε ότι είναι καλοί ακροατές. (Κάποιος που είναι σιωπηλός για το
όλη η συζήτηση και στη συνέχεια άλματα με μια πρόταση μπορεί να μην θεωρείται αξιόπιστη. Κάποιος
ο οποίος φαίνεται μαχητικός ή κρίσιμος και στη συνέχεια προσπαθεί να δώσει συμβουλές μπορεί να μην θεωρείται αξιόπιστος.)
Ενώ πολλοί από εμάς έχουν σκεφτεί ότι είναι ένας καλός ακροατής που είναι σαν ένα σφουγγάρι που με ακρίβεια
απορροφά αυτό που λέει ο άλλος, αντ ‘αυτού, τι δείχνουν αυτά τα ευρήματα είναι ότι οι καλές ακροατές
είναι σαν τα τραμπολίνα. Είναι κάποιος που μπορεί να αναποδογυρίσει τις ιδέες – και όχι να απορροφήσει
τις ιδέες και την ενέργειά σας, ενισχύουν, ενεργοποιούν και διευκρινίζουν τη σκέψη σας. Σας κάνουν να αισθανθείτε
καλύτερα όχι μόνο παθητικά απορροφώντας, αλλά υποστηρίζοντας ενεργά. Αυτό σας επιτρέπει να κερδίσετε ενέργεια και ύψος, ακριβώς όπως κάποιος άλμα σε ένα τραμπολίνο.
Φυσικά, υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα ακρόασης. Όχι κάθε συζήτηση απαιτεί το υψηλότερο
επίπεδα ακρόασης, αλλά πολλές συνομιλίες θα επωφεληθούν από μεγαλύτερη εστίαση και ακουστική ικανότητα.
Εξετάστε σε ποιο επίπεδο ακρόασης θέλετε να στοχεύσετε:

Επίπεδο 1: Ο ακροατής δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον στο οποίο είναι δύσκολα, περίπλοκα ή συναισθηματικά ζητήματα
μπορεί να συζητηθεί.
Επίπεδο 2: Ο ακροατής ξεκαθαρίζει τις αποσπάσεις της προσοχής όπως τα τηλέφωνα και τους φορητούς υπολογιστές, εστιάζοντας την προσοχή στην
άλλο πρόσωπο και να κάνετε κατάλληλη επαφή με τα μάτια. (Αυτή η συμπεριφορά όχι μόνο επηρεάζει τον τρόπο που είστε
αντιληπτή ως ακροατής. επηρεάζει άμεσα τις στάσεις και τα εσωτερικά συναισθήματα του ακροατή.
Η ενέργεια του τμήματος αλλάζει πώς αισθάνεστε μέσα. Αυτό με τη σειρά του σας κάνει έναν καλύτερο ακροατή.)
Επίπεδο 3: Ο ακροατής επιδιώκει να καταλάβει την ουσία του τι λέει το άλλο άτομο. Αυτοί
συλλάβει ιδέες, θέτει ερωτήσεις και επαναδιατυπώνει θέματα για να επιβεβαιώσει ότι η κατανόησή τους είναι σωστή.
Επίπεδο 4: Ο ακροατής παρατηρεί μη γερβές ενδείξεις, όπως εκφράσεις του προσώπου, εφίδρωση,
τα ποσοστά αναπνοής, τις χειρονομίες, τη στάση του σώματος και πολλά άλλα ανεπαίσθητα σήματα γλώσσας σώματος. είναι εκτιμάται ότι το 80% αυτού που επικοινωνούμε προέρχεται από αυτά τα σήματα. Ακούγεται περίεργο σε μερικούς,
αλλά ακούς με τα μάτια σου και τα αυτιά σου.
Επίπεδο 5: Ο ακροατής αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερο τα συναισθήματα και τα συναισθήματα του άλλου ατόμου σχετικά με το
θέμα και τα αναγνωρίζει και τα αναγνωρίζει. Ο ακροατής ενστερνίζεται και επικυρώνει
αυτά τα συναισθήματα με έναν υποστηρικτικό, μη εκδοτικό τρόπο.
Επίπεδο 6: Ο ακροατής θέτει ερωτήσεις που διευκρινίζουν τις υποθέσεις τις οποίες κατέχει και βοηθά το άλλο άτομο
άλλο άτομο για να δείτε το θέμα σε νέα φωτεινή κατάσταση. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον ακροατή να εισάγει κάποια
σκέψεις και ιδέες για το θέμα που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμες για το άλλο άτομο. Ωστόσο, καλό
οι ακροατές ποτέ δεν ξεπερνούν τη συζήτηση για να γίνουν το θέμα ή το θέμα τους
συζήτηση.
Κάθε ένα από τα επίπεδα βασίζεται στα άλλα. Έτσι, αν έχετε επικριθεί (για παράδειγμα) για προσφορά
λύσεις αντί να ακούτε, μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να παρακολουθήσετε κάποια από τα άλλα επίπεδα (όπως
αποκαθιστώντας τις περισπασμούς ή την ενσυναίσθηση), προτού οι προτεινόμενες προτάσεις σας εκτιμήσουν.
Υποψιάζουμε ότι επειδή είμαστε καλός ακροατής, οι περισσότεροι από εμάς είναι πιο πιθανό να σταματήσουν σύντομα παρά να πάνε
πολύ μακριά. Η ελπίδα μας είναι ότι αυτή η έρευνα θα βοηθήσει, προσφέροντας μια νέα προοπτική ακρόασης. Εμείς
ελπίζουμε όσοι εργάζονται κάτω από μια ψευδαίσθηση ανωτερότητας σχετικά με τις δεξιότητες ακρόασης τους θα δουν πού
πραγματικά στέκονται. Ελπίζουμε επίσης ότι η κοινή αντίληψη ότι η καλή ακρόαση αφορά κυρίως τη δράση
όπως ένα απορροφητικό σφουγγάρι θα εξασθενίσει. Τέλος, ελπίζουμε ότι όλοι θα δουν ότι η υψηλότερη και καλύτερη μορφή του
η ακρόαση έρχεται παίζοντας τον ίδιο ρόλο για το άλλο πρόσωπο που παίζει ένα τραμπολίνο για ένα παιδί. Το
δίνει ενέργεια, επιτάχυνση, ύψος και ενίσχυση. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μεγάλης ακρόασης.
http://moodle.positivity.gr/moodle/mod/resource/view.php?id=1297