Καθημερινά έρχεται στο νου μου μία φράση “Σώπα μη μιλάς” !!! “Τι σε νοιάζει; Εσύ θ’ αλλάξεις τον κόσμο;”
Τόσα χρόνια μου έγινε βίωμα και έχω καταπιεί τη γλώσσα μου!
Τελείως τυχαία μου βγαίνει η γλώσσα, όταν θα χρειαστεί να μιλήσω για τον καιρό, για ποιο ζώδιο ταιριάζει με ποιο, να κατηγορήσω όποιον είναι διαφορετικός, να μιλήσω για θέματα ανώδυνα! Πρέπει να μιλώ την ίδια γλώσσα που μιλούν όλοι! Πως να τολμήσω να είμαι διαφορετική από το πλήθος; Μου λένε πως ” αν ξεχωρίσω από το πλήθος θα με φάει το κατεστημένο” και φοβάμαι όπως όταν ήμουν μικρή που μου ‘λεγαν πως ” όποιο πρόβατο φύγει από το κοπάδι το τρώει ο λύκος.”
Παρ’ ότι δεν ήμουν πρόβατο, φοβόμουν όμως το λύκο και από νωρίς είχα αντιληφθεί ότι κάτι κακό θα συνέβαινε αν ήμουν διαφορετική από τα άλλα παιδιά. Δεν μπορούσα να μιλήσω στην απαίσια γειτόνισσα που με μαρτυρούσε στον πατέρα μου, όταν μ’ έβλεπε να μιλώ με κάποιο αγόρι. “Σώπα παιδί μου μη μιλάς μου ‘λεγε η μάνα μου” όταν με μάλωνε ο πατέρας μου.” Σώπα παιδί μου μη μιλάς” όταν με μάλωνε η δασκάλα γιατί την ώρα των θρησκευτικών της είπα ότι αυτά είναι υποκριτικά!
” Σώπα παιδί μου, σώπα, άθεη είσαι, δεν είσαι χριστιανή;” Θα έπρεπε να πηγαίνω στην εκκλησία και να πιστεύω όλα όσα άκουγα και να μη μιλώ!
Δεν μου άρεζε το εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί δεν μαθαίναμε, αλλά παπαγαλίζαμε αλλά ” μη μιλάς, εσύ θα το αλλάξεις;” Έβλεπα, άκουγα αλλά σώπαινα . Ήμουν πολύ θλιμμένη, για όλα αυτά που συνέβαιναν γύρω μου, αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι, αλλά ούτε να μιλήσω! ” Γιατί να γίνεις εσύ κακιά, θέλεις να σε απομονώσουν και να είσαι το μαύρο πρόβατο;” Δεν με πείραζε να είμαι το μαύρο πρόβατο αλλά, θα ήμουν κατώτερο από τα λευκά πρόβατα και θα εκτόνωναν το ρατσισμό τους επάνω μου! Όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο έβλεπα τις αμαρτωλές ενέργειες από τους καθηγητές αλλά ” μη μιλάς, ποτέ δεν θα πάρεις πτυχίο στα χέρια σου! ” Οι καθηγητές για να με περάσουν ήθελαν να μου κάνουν ιδιαίτερα, “αλλά μη μιλάς !” Όταν μετά τα ιδιαίτερα που μου κάναν οι καθηγητές πήρα το πτυχίο, βρήκα δουλειά στο δημόσιο. Εκεί έχασα τελείως τη φωνή μου απ’ αυτά που έβλεπα και δεν μιλούσα! Όλοι ” μη μιλάς εσύ θ’ αλλάξεις νοοτροπία χρόνων;” “Αν δουλεύεις εσύ, όλοι οι άλλοι θα σε μισήσουν.” Γίνε σαν αυτούς και μη μιλάς! ” Όταν βλέπεις παιδιά να πεινάνε, πάλι δεν μιλάς, γιατί ” είσαι πολύ φτωχή να ταίσης τόσα παιδιά! Ας τα ταίσουν οι πλούσιοι και τα πλούσια κράτη,” σου λένε! Μη μιλάς απ’ εδώ, μη μιλάς απ’ εκεί, μη μιλάς στον καθηγητή, μη μιλάς στον άντρα που σε κακοποιεί, μη μιλάς στον εργοδότη , γιατί θα χάσεις τη δουλειά σου, μη μιλάς για όλα αυτά που βλέπεις γύρω σου, για τον πολιτικό που τ’ αρπάζει, γιατί ” δεν θα βρίσκεις δουλειά,” “ή θα σε κατηγορήσουν και θα χάσεις τη δουλειά σου, οπότε δεν μιλάς! ” Αλλά αν δεν μιλώ τι τη θέλω τη φωνή μου; Έχω μόνο τα χέρια για να μουτζώνω και τα πόδια για να κλωτσώ! Αλλά…. μόλις μου ήρθε πάλι η φωνή μου που είναι πιο ισχυρό όπλο από τα χέρια και τα πόδια!!!! Μ Ι Λ ΑΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!!!! και θα μιλάω πάντα σε ότι με πληγώνει, σε ότι με θυμώνει, σε ότι κάνει να κλαίει ένα παιδί!!!! Β.Γ
Βούλα Γκάντσιου Μάρτιος 2015
Περισσότερα άρθρα στο blog Ρώτα τη Σίβυλλα http://www.rotasapantaw.wordpress.com

ttps://rotasapantaw.wordpress.com/wp-admin/post-new.php

