Τι να κάνω όταν το παιδί μου χτυπάει άλλα παιδιά ή το αντίστροφο. Οδηγίες άμεσης δράσης από Katerina Tranouli

μπορεις να επεμβαινεις κατ εμε με διαφορους τροπους ,,αλλοτε με χιουμορ πχ λεγοντας διασωωσηηη και προφυλασσοντας το παιδί που δέχεται το χτύπημα οποτε και το παιχνιδι παιρνει αλλη στροφη και συνειδητοποιηση , οτι δηλαδη καποιος χρειαζεται να τον βοηθησουν … αλλοτε με τρυφεροτητα σκυβοντας και μιλωντας στο αυτι του παιδιου χωρις να ακουει το αλλο και αλλοτε σε αυτόν που χτυπάει : Χ… πιστευεις οτι συμφωνει – προτιμα – επιλεγει η Κ…. να παιξει κι αυτη το παιχνιδι αυτο ? ….αλλη φορα στην Κ… στο αυτι : Κ… θελεις να παιξετε κι αλλο ? και μετα :πες το και στον Χ… γιατι μαλλον δεν το εχει καταλαβει …. ή τι παιχνιδι ειναι αυτο ? πειτε μου και μενα …..θα μου βρειτε και μενα ενα ρολο να κανω ? παντα το σωμα σκυμμενο προστατευτικα αναμεσα στα παιδια χωρις να παιρνουμε αντικειμενα απο τα χερια … αλλοτε υπενθυμιζοντας την πραγματικη χρηση του αντικειμενου πχ αυτην ακριβως την κινηση κανουμε με αυτο το εργαλειο αλλα σε αλλες επιφανειες … χτυπαμε τα στρωματα για να βγαινει απο μεσα η σκονη που συσσωρευεται και μπλα μπλα μπλα παλι αλλαζει η διαδρομη …. αλλοτε με σταθερη φωνη στον Χ… σιγανα : υπενθυμισηηηηηηη το χτυπημα δημιουργει προβληματα υγειας σε ζωντανα πλασματα …. ……αλλοτε παιρνοντας και προσωπικη θεση σαυτο λεγοντας δε μου αρεσει να βλεπω την Κ… να ποναει ή θελω να ενοχλουμε την καλεσμενη μας ……. αλλοτε μπορεις να επεμβεις εισχωρωντας στη λογικη στον μικροκοσμο του παιχνιδιου και λεγοντας πχ οι δεινοσαυροι δεν εχουν χερια για να κρατανε εργαλεια … ή δεν καταλαβα ποιο ρολο εχει διαλεξει για τον εαυτο της η Κ… ? ή αλλοτε κανοντας τον μεταμορφωτη και λεγοντας η Κ… δεν ειναι πια δεινοσαυρος ειναι γιγαντιο μαμουθ …για να δειτε το παιχνιδι κιαπο αλλουςρολους πως αλλαζουν οι ισσοροπιες και να κανουμε τον αδυνατο να νιωσει πιο δυνατος να δουμε πως θα αντιδρασει …ή αλλοτε να μεταμορφωσουμε τον θυτη σε κατι αλλο ή και τους δυο σε κατι τελειως διαφορετικο ή και τον χωρο σε κατι αλλο , να μεταφερθειτε σε αλλη γη στη θαλασσα κλπκλπκλπφανταστικα …αυτο αρεσει πολυ στα παιδια και τα εμπνεει …………ή και κανονικη διαμεσολαβηση – συζητηση και με τους 2 …………………χιλιες αλλες ιδεες επισης …οσο σκεφτεσαι και αναλογα την κατασταση προκυπτουν ….. …………………..απλα ο στοχος για μενα ειναι να μην ειναι κανεις μονοδιαστατος και μονοτονος …πχ παντα το ιδιο :δεν χτυπαμε δεν χτυπαμε δεν χτυπαμε τοσο μονοτονο και ακαταλαβιστικο (αφου ναι μπορουμε να χτυπαμε και κανει και ηχο ο αλλος) .. που στο τελος ο εγκεφαλος του παιδιου το συνηθιζει παυει να το ακουει και επειδη γνωριζει και ακριβως την αντιδραση του γονεα αρνειται και να συνεργαστει …………………..τα παιδιά σπάνια μπορούν να αντιληφθουν τις διαστάσεις ενός θέματος την ώρα του συμβάντος… Είναι βυθισμενα στο μικροκοσμο της ανάγκης που δημιουργεί η απορία τους…… Οπότε αστοχες χωρίς νόημα και χάσιμο χρόνου οι όποιες εξηγήσεις εκείνη την ώρα….. (τις περισσότερες φορές) ………..Θα αντιληφθουν κάτι αν συζητηθεί άλλη ώρα, χαλαρή στιγμή με κάποια αφορμή η ερώτημα του γονιου….

Advertisements