Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα των γονέων είναι το ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στον ύπνο των μωρών και των παιδιών τους.
Οι προγονοί μας αντιμετώπιζαν και παλαιότερα τα ίδια προβλήματα ή είναι αποτέλεσμα της σύγχρονης ζωής στον 21ο αιώνα;
Εδώ είναι 6 από τους σημαντικότερους λόγους που οι έντονοι ρυθμοί του 21ου αιώνα προκαλούν προβλήματα στον ύπνο των μωρών, και πως να τα αποφύγουμε:

“Πρωτόγονα” Μωρά Σε Ένα Σύγχρονο Κόσμο.
Τα μωρά σήμερα, δεν παύουν να έχουν τις ίδιες ανάγκες όπως και τα παιδιά χιλιάδες χρόνια πριν.
Παρόλα αυτά η κοινωνία έχει αλλάξει ριζικά. Ως ενήλικες οι ζωές μας είναι πιο πολύπλοκες και πολυάσχολες με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να ανταποκριθούμε στα μωρά μας τις βραδυνές ώρες.
Έτσι παρόλο που τα συχνά ξυπνήματα είναι φυσιολογικά,είναι δύσκολα ειδικά όταν έχουμε να ξυπνήσουμε νωρίς το πρωί και δεν έχουμε κάποιον να μας βοηθήσει. Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι τα παιδιά μας έχουν πρόβλημα ύπνου.
Φως Από Ηλεκτρικές Πηγές.Οι σύγχρονοι ηλεκτρικοί λαμπτήρες (οικονομίας κυρίως) εκπέμπουν φως μπλε φάσματος και το ίδιο και οι σύγχρονες τηλεοράσεις, τάμπλετ και τα smartphone. Έτσι αναστέλλεται η ορμόνη μελατονίνη που υπεύθυνη για τον ύπνο. Ακριβώς την ίδια διαδικασία ακολουθούν και φώτα δωματίου με προβολέα (φιγούρες στον τοίχο) , παιδικά θερμόμετρα χώρου που έχουν φωτάκια με μπλε, μοβ, πράσινο ή λευκό χρώμα. Το μόνο χρώμα που δεν επηρέαζε αρνητικών την έκκριση μελατονίνης είναι το κόκκινο ( όπως το φως κεριού, φωτιάς).
Θερμό Περιβάλλον.
Η ιδανική θερμοκρασία για ύπνο είναι 16-18 °C. Η θερμοκρασία μας πρέπει να πέσει , έτσι ώστε να εκκριθεί η απαραίτητη για τον ύπνο ορμόνη (μελατονίνη). Αυτό έπρεπε να συμβαίνει φυσιολογικά το απόγευμα κατά τη δύση του ηλίου κατά την οποία πέφτει και η θερμοκρασία στο περιβάλλον.
Οπότε καλό είναι να ετοιμάζουμε το χώρο ανοίγοντας παράθυρα ή χαμηλώνοντας τη θέρμανση 2 ώρες πριν τον βραδινό ύπνο.
Σύγχρονα Φάρμακα.
Πλέον, η σύγχρονη επιστημονική και ιατρική έρευνα μας επιτρέπει να βοηθάμε τα παιδιά μας με τον πόνο όταν είναι άρρωστα ή όταν βγάζουν δοντάκια. Ενώ όμως η αναλγησία μπορεί να καταπραΰνει τον πόνο και τον πυρετό με αποτέλεσμα να προάγει τον ύπνο των παιδιών μας τα πρόσθετα με τα οποία έρχονται τα σύγχρονα φάρμακα μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στον ύπνο τους. Τα πιο επικίνδυνα πρόσθετα για τον ύπνο είναι τα E102, E104, E110, E122, E124 and E129, τα οποία περιέχονται σε πολύ γνωστά φάρμακα.
Γάλα Σκόνη.
Ιστορικά πάντα τα μωρά τρέφονταν μέσω της μητέρας τους θηλάζοντας, ενώ αν για κάποιο λόγο δε μπορούσε η μητέρα να τα θηλάσει τα θήλαζαν άλλες γυναίκες. Το γάλα σκόνη (formula) παρουσιάστηκε πολύ πρόσφατα στην ανθρωπότητα. Λανθασμένα, κάποιοι πιστεύουν ότι με το γάλα σκόνη τα μωρά κοιμούνται περισσότερο. Βέβαια, είναι γεγονός το ότι το αγελαδινό γάλα είναι πιο δύσπεπτο, διασπάται και χωνεύεται πιο δύσκολα από το μητρικό, έρευνες έχουν δείξει ότι στην πραγματικότητα τα μωρά που το καταναλώνουν δεν κοιμούνται παραπάνω. Το μητρικό γάλα αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας και το βράδυ περιέχει μελατονίνη, την ορμόνη που προάγει τον ύπνο. Επίσης περιέχει νουκλεοτίδια 5 AMP, 5 UMP and 5 GMP που βοηθάνε να ρυθμιστεί ο κύκλος του ύπνου, το οποίο προάγει τον ύπνο. Αντίθετα, το γάλα σκόνη παραμένει το ίδιο οποιαδήποτε στιγμή δοθεί στο μωρό.
Κούνιες Και Παιδικά Κρεββάτια.
Για άλλη μια φορά τα παιδικά κρεββάτια και οι κούνιες είναι νέα προσθήκη στις ζωές της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας. Σε ορισμένα μέρη του κόσμου, εξακολουθεί να είναι περίεργη αυτή η τακτική και σε ορισμένεςbaby-1397476512Zlc κουλτούρες ακόμα φαίνεται παράξενο η πρακτική αυτό , δηλαδή, το να αποχωρίζονται οι γονείς από το μωρό το βράδυ. Οι πρόγονοι μας συνήθιζαν να κοιμούνται κοντά στα παιδιά τους, ακόμα και να κοιμούνται μαζί στην ίδια επιφάνεια. Το να μοιράζεται όλη η οικογένεια το κρεββάτι, αν γίνεται με τις σωστές οδηγίες είναι ευνοϊκός και για τις δυο μεριές και κατά συνέπεια όλοι κοιμούνται καλύτερα.
Πηγή http://www.mamadotopos.com/
https://rotasapantaw.wordpress.com/wp-admin/post-new.php

Advertisements