Όρια Κανόνες Συνέπειες.
Θα ήθελα να πείτε τη γνώμη σας για τα όρια, τους κανόνες και τις συνέπειες στην ανατροφή των παιδιών μας !
Μου λέγανε συχνά οι γονείς μου, τα πεθερικά μου, οι φίλες μου ότι , “χωρίς όρια το παιδί σου θα κακομάθει! Αν το παιδί δεν του βάλεις όρια, δεν το τιμωρήσεις για τα λάθη του, δεν υπάρχουν συνέπειες για τις πράξεις του, πως θα μάθει ποιο είναι το σωστό και το λάθος; Όταν θα πάει σχολείο και δεν θα υπακούει σε κανόνες και δεν έχει όρια, θα το στέλνουν στο καρεκλάκι σκέψης και θα του στερούν κάτι που του αρέσει. Πως θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στην κοινωνία μας, όπου υπάρχουν κανόνες ποινές και θα πρέπει να έχει όρια και να μην τα παραβαίνει; ”
Πείτε μαμάδες πως αντιμετωπίζετε τέτοιες ” συμβουλές ” από τους οικείους σας και τους άλλους γονείς;
Στον παιδικό και στο νηπιαγωγείο που πηγαίνει το παιδί σας, υπάρχει το καρεκλάκι σκέψης ή τιμωρία στη γωνία ή στέρηση από κάτι που αρέσει στα παιδιά; Μανούλες πριν εμπιστευτείτε τα παιδάκια σας σ’ έναν παιδικό σταθμό ρωτήστε τι πιστεύουν για την αντιαυταρχική εκπαίδευση, για τις φωνές, τα όρια, το καρεκλάκι σκέψης ως μέθοδο τιμωρίας και μετά επιλέξτε που θα πάτε το παιδάκι σας!
Φωτογραφία της Βούλα Γκάντσιου.
Μου αρέσει! Σχολιάστε
Αρέσει στους ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ, Natasa Ketsimpash και Δαλακα Λουκια.

Natasa Ketsimpash Πιστεύω στους κανόνες στη διαπαιδαγωγηση των παιδιών μας Βούλα Μεταξύ της αυταρχικότητα και της ελαστικότητας υπάρχει πάντα μια μέση οδός Οι φωνές και η τιμωρία στη γωνία ή το καρεκλάκι σκέψης δεν είναι λύση όμως Το παιδί από πολύ μικρό πρέπει να ξέρει πως υπάρχουν κάποια όρια στην συμπεριφορά του Αυτό καταρχάς θα το μάθει από το σπίτι του Γιατί οι κανόνες ξεκινούν από εκεί Θα πρέπει να μάθει να τηρεί κάποιους κανόνες που επικρατούν στο σπίτι Όπως για παράδειγμα η ώρα ύπνου, ή το συμμάζεμα των παιχνιδιών του Τώρα, αν αντιμετωπίσει πρόβλημα με τη νηπιαγωγό η με το δάσκαλο του, ίσως είναι καλύτερα να το συζητήσουν οι γονείς με τον ίδιο τον εκπαιδευτικό και όχι με το παιδί τους …Το τελευταίο αποτελεί κατά τη γνώμη μου μεγιστο λαθος …
10 Αυγούστου στις 9:02 μ.μ. · Δεν μου αρέσει · 1

Βούλα Γκάντσιου Τα παιδιά συνήθως Natasa αντιδρούν στους κανόνες και στα όρια ! Πως τους τα ” επέβαλες ” όταν δεν τα τηρούσαν; Θα ήθελες να τις ρωτήσεις τώρα που μεγάλωσαν τι ήταν αυτό που τις ενοχλούσε στην διαπαιδαγώγηση τους; Τι θα άλλαζαν στην ανατροφή των δικών τους παιδιών ; Θα βοηθούσε πολύ τις νέες μανούλες αν έγραφες τις γνώμες των παιδιών σου.
10 Αυγούστου στις 9:37 μ.μ. · Μου αρέσει! · 1

Natasa Ketsimpash Βούλα πάντα συζητούσα με τα παιδιά μου, ακόμα και σε πολύ μικρή ηλικία. Τότε βέβαια μου έπαιρνε αυτό πάρα μα πάρα πολυ χρόνο Τόσο που εκνεύριζε τον άντρα μου, εκείνος είχε τότε αντίθετη άποψη Πίστευε πως απο την ώρα που ο γονέας λέει στο παιδί του κατι αυτό πρέπει να υπακούει Πάντα ήμουν αντίθετή σε αυτό. Οι καρποί όλων αυτών είναι να έχω τώρα πλέον πολύ καλή σχέση με τα παιδιά μου … Τα παιδιά μου τα έχω ρωτήσει τι τους ενοχλούσε από τότε και μου απάντησαν πως αν δεν συμφωνώ με κάτι που κάνουν, η έκφραση που παίρνει το πρόσωπο μου τους ενοχλεί έντονα Το έκανα μου είπαν από την πολύ μικρή τους ηλικία και εξακολουθώ να το κάνω και τώρα emoticon smile
10 Αυγούστου στις 9:43 μ.μ. · Δεν μου αρέσει · 2

Irini Georgala Natasa Ketsimpash κι αυτό που περιγραφεις στο πρώτο σου μήνυμα επιβολή υπακοης είναι. Σε ενα παιδί, ειδικά πολύ μικρό δεν μπορείς να επιβάλλεις όρια, αναπτυξιακά δεν είναι έτοιμος ο εγκέφαλος για να επεξεργαστεί κάτι τέτοιο. Ο λόγος που το παιδί υπακούει είναι γιατί βλέπει το γονιό να θυμωνει και αυτό του προκαλεί φόβο. Όχι γιατί έχει κατανοήσει κάποιο όριο. Ο μόνος τρόπος για να “μάθει” τα όρια ένα παιδί είναι να του δείχνουμε τα δικά μας όρια και να σεβόμαστε τα όρια που μας βάζει αυτό.
10 Αυγούστου στις 10:20 μ.μ. · Δεν μου αρέσει · 2

Natasa Ketsimpash Πιστεύω Ειρήνη πως με παρανόησες Στο πρώτο μου μήνυμα μιλώ όχι για επιβολή υπακοής, αλλά για κανόνες που ορίζονται στο σπίτι Φυσικά μέσα από τη μίμηση Το παιδιί μαθαίνει ό,τι βλέπει …. Irini Georgala
Χθες στις 12:10 π.μ. · Δεν μου αρέσει · 1

Irini Georgala Συμφωνώ Νατάσα για την μίμηση, απλά πιστεύω ότι οι “κανόνες” πρέπει να είναι προϊόν διαπραγματευσης μεταξύ γονέων και παιδιών ως ισοτιμων μελών και λαμβάνοντας υπόψη τις επιθυμίες ολων, αλλιώς είναι απλά αποφάσεις που επιβάλλονται. Ειδικά το θέμα των ορίων είναι εξαιρετικά παρανοημένο από τους γονείς, αναφορικά με το τι μπορεί και δε μπορεί να κατανοήσει το παιδί, και το αν μπορούν καν να τεθούν σε ένα μικρό παιδί. Πολλές φορές επιβαλλουμε τη θέλησή μας και όχι όρια στο παιδί, αν και μας αρέσει να το βλέπουμε έτσι. Και φυσικά δεν εξαιρώ τον εαυτό μου, είναι λάθος που κάνω κι εγώ και προσπαθώ να το περιορισω
Χθες στις 12:20 π.μ. · Τροποποιήθηκε · Δεν μου αρέσει · 2

Natasa Ketsimpash Και φυσικά συμφωνώ μαζι σου και το εξηγώ αργότερα αυτό Όλα είναι προϊόν συζήτησης μεταξύ γονέα και παιδιών Όσο μικρά και αν είναι σε ηλικία μπορουν να καταλάβουν κάποια θέματα Απλά παίρνει περισσότερο χρόνο Προσωπικά πιστεύω πως τα μικρά παιδιά αν τα αφουγκραστούμε, εχουν να πουν πάρα πολλά …
Χθες στις 12:30 π.μ. · Δεν μου αρέσει · 2

Βούλα Γκάντσιου Αν ξέρω αναπτυξιακά τι μπορεί να καταλάβει και τι να κάνει, δεν θέτω όρια. στο παιδί , αλλά κάνω σαφή τα δικά μου όρια. Έτσι θα μάθει να βάζει κι αυτός τα δικά του και να τα σεβαστώ! Χωρίς βία ή φωνές αν με κτυπά θα του πω ότι πονάω. (Συνηθίζουν να το κάνουν τα μικρούλια μας σε κάποια φάση ) Αν συνεχίσει, εκτός ότι προστατεύομαι και αποθώ το χέρι του, του ξαναλέω ότι πονάω και δεν θα ήθελα να με κτυπάει. Πάντα υπάρχει τρόπος να διδάξουμε το παιδί χωρίς να το τιμωρήσουμε και χωρίς να του βάλουμε εμείς όρια. Μπορούμε να του πούμε σε τι μας χρησιμεύουν τα χέρια. “Τα χέρια τα έχουμε για ν’ αγκαλιάζουμε.! “Τα χέρια τα έχουμε για να ζωγραφίζουμε! ” Έτσι μπορούμε να κάνουμε ένα παιχνίδι με το παιδί και να το βάλουμε στην διαδικασία να σκεφτεί σε τι άλλο μας χρησιμεύουν τα χέρια! Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζουμε το παιδί αν κτυπά ή δαγκώνει άλλα παιδάκια. .
Χθες στις 12:58 π.μ. · Μου αρέσει! · 1

Δωροθέα Δήμου ΚΟΡΙΤΣΙΑ,ΝΟΜΙΖΩ ΑΛΛΟ ΤΙΜΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΣΥΝΕΠΕΙΑ. ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΕΝΩ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ. ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΩΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΞΗΓΗΣΗ-ΠΡΟΕΙΔΙΠΟΙΗΣΗ-ΣΥΝΕΠΕΙΑ.
Χθες στις 1:02 π.μ. · Δεν μου αρέσει · 1

Irini Georgala Δωροθέα την συνέπεια ποιος την ορίζει;
Χθες στις 1:05 π.μ. · Δεν μου αρέσει · 1

Irini Georgala Οι μόνες συνέπειες που μπορούν να λειτουργήσουν έτσι είναι οι συνέπειες που προκύπτουν από τη φύση. Δηλαδή δε θέλει να βάλει μπουφάν; Η συνέπεια είναι να νιώσει έντονα το κρύο (και όχι να αρρωστησει), και εκεί θα μάθει μόνο του ότι καλό είναι να φοράμε μπουφάν για να μην κρυωνουμε. Το να ακυρωθεί η έξοδος π.χ. – “αν δε βάλεις μπουφάν δε θα πάμε πουθενα” (απόφαση του γονέα πάντα) δεν είναι συνέπεια και δεν διδάσκει, είναι τιμωρία και εκδικειται.
Χθες στις 1:10 π.μ. · Τροποποιήθηκε · Δεν μου αρέσει · 1

Δωροθέα Δήμου ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΚΟΥΜΠΩΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΞΗΓΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΤΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΦΑΓΗΤΟΥ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗ Ν ΕΠΟΜΕΝΗ ΩΡΑ ΦΑΓΗΤΟΥ,ΧΩΡΙΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΣΤΑΣΗ. ΟΠΟΤΕ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΟΥ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ.
Χθες στις 1:11 π.μ. · Δεν μου αρέσει · 1

Βούλα Γκάντσιου Θα μπορούσες Δωροθέα Δήμου να δώσεις ένα παράδειγμα συνέπειας που έχει επιλέξει το παιδί μόνο του;
Χθες στις 1:14 π.μ. · Τροποποιήθηκε · Μου αρέσει!

Δωροθέα Δήμου ΗΔΗ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΑ. ΔΕΝ ΑΦΗΝΩ ΕΓΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΗΣΤΙΚΟ,ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ. ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ.
Χθες στις 1:15 π.μ. · Δεν μου αρέσει · 1

Δωροθέα Δήμου ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΣΤΗ ΓΙΑΓΙΑ.. ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΙΣ 3 ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΙΣ 5 ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΤΙΣ 8. ΑΝ ΤΟ ΜΠΑΝΙΟ ΠΑΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΙ Η ΩΡΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΕΚΕΙ.
Χθες στις 1:20 π.μ. · Τροποποιήθηκε · Μου αρέσει!

Irini Georgala Ποιος ορίζει την ώρα του φαγητού; Ποιος ορίζει ότι ενδιάμεσα δεν τρώμε; Και παρεμπιπτόντως, οι γονείς ακολουθούν αυτο που έχουν ορίσει ή απαιτούν από το παιδί να το κάνει και να υποστεί τις συνέπειες διαφορετικά; Αν εσύ για παράδειγμα γυρίσεις από τη δουλειά και είσαι χάλια για κάποιον λόγο και δεν θέλεις να φας στις 3 που έχετε ορίσει να τρώτε τι θα κάνεις; Θα φας στις 4 που θα νιώσεις πείνα ή θα περιμένεις ως τις 6 που λέει ο κανόνας; Αυτή η προσέγγιση λαμβάνει καθόλου υπόψη τις ανάγκες του παιδιού ή το αντιμετωπίζει ως άτομο σε θέση υφισταμένου που οφείλει να υπακούει;
Χθες στις 1:17 π.μ. · Μου αρέσει!

Βούλα Γκάντσιου Δηλαδή Δωροθέα αν δεν θέλει να φάει το φαγητό που δεν του αρέσει και την συγκεκριμένη ώρα θα το αφήσεις νηστικό ; Αν ήταν μεγάλος όπως εγώ, θα έκανα μια ομελέτα με μπόλικο τυρί και ζαμπόν για να φάω. Τιμωρούμε τα μικρά με ασιτία γιατί δεν μπορούν να παραγγείλουν από έξω όπως θα έκανε ο ενήλικας;
Χθες στις 1:20 π.μ. · Μου αρέσει!

Βούλα Γκάντσιου Τι γίνεται με την ώρα του μπάνιου αν το παιδάκι δεν έχει διάθεση να μπεί στην μπανιέρα;
Χθες στις 1:23 π.μ. · Μου αρέσει!

Δωροθέα Δήμου Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ,ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ-ΗΔΗ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΑ-.
Χθες στις 1:27 π.μ. · Μου αρέσει!

Δωροθέα Δήμου Ο ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΑΝΑΓΚΗ. ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΤΟΥΡΛΟΥ ΘΑ ΦΑΩ 2ΠΙΡΟΥΝΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΔΕΚΑ ΟΥΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΥΓΑ. ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΩ,ΟΡΙΖΩ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ.
Χθες στις 1:32 π.μ. · Τροποποιήθηκε · Μου αρέσει!

Irini Georgala Η αλυσίδα ορίζεται από τους γονείς και επιβάλλεται στα παιδιά. Ουσιαστικά είναι ένας εξευγενισμενος τρόπος για να πούμε στα παιδιά ότι αν δεν κάνεις αυτό που έχω ορίσει εγώ (θα κάνεις αυτό που σου λέω – σας θυμίζει τίποτα;;;) τότε θα υποστείς τις συνέπειες που έχω ορίσει πάλι εγώ. Καταναγκασμός και χειραγωγηση είναι, σε κεκαλυμμένη μορφή. Δεν το επισημαίνω γιατί θέλω να κατακρινω κάποιον, αυτό πιστεύω και δεν μπορώ να μην το πω όταν αυτός προτείνεται ως ενδεδειγμενος τρόπος διαπαιδαγωγησης.
Χθες στις 1:36 π.μ. · Μου αρέσει!

Βούλα Γκάντσιου Δωροθέα δεν κατάλαβα για ποια αλυσίδα ορίζουν οι γονείς, και με ποιον τρόπο επιλέγει το νήπιο τις συνέπειες. Μήπως μπορείς να θυμηθείς πως ένοιωθες όταν οι γονείς σου αποφάσιζαν για σένα, όταν σου έδιναν να φας με το ζόρι, όταν σου έβαζαν το μάλλινο μπλουζάκι που σε τσίμπαγε και εσύ δεν ήθελες να ακολουθήσεις τις αποφάσεις τους και έκλαιγες και τις έτρωγες από πάνω;
Χθες στις 1:44 π.μ. · Μου αρέσει!

Δωροθέα Δήμου ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ 5ΜΕΛΗ ΑΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΛΕΓΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΙ ΦΑΓΗΤΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ? ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ 20ΜΕΛΗΣ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΝ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ ΔΙΑΛΕΓΕ ΚΑΙΘΕ ΩΡΑ ΤΙ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ? ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΜΕ ΤΑΙΖΑΝ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΟΜΩΣ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ 2 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΦΑΓΗΤΑ. ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΑΝ ΜΟΝΟΙ ΓΙΑ Π.Χ. ΤΙΣ ΕΞΟΔΟΥΣ,ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ.
Χθες στις 1:55 π.μ. · Μου αρέσει!

Irini Georgala Μα δεν διαλέγει ο καθένας τι θέλει να φάει, αλλά έχει τη δυνατότητα αν δεν θέλει να φάει τις φακές π.χ. να φάει ψωμί με τυρί και σαλάτα για να χορτάσει ή το χτεσινό περισσευμα, χωρίς να υποστεί συνέπειες. Ούτε ο κάθε μαθητής διαλέγει το μάθημα, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για αυτενεργεια ακόμα και στο δικό μας εκπαιδευτικό συστημα
Χθες στις 2:02 π.μ. · Μου αρέσει!

Αρχείο ΣούπερΜαμάδες -SuperMoms

