Είχε ανεβάσει μία κοπέλα η οποία μου το έστειλε κιολας ενα κείμενο με οδηγιές για το πως να συμπεριφερόμαστε στα παιδάκια μας!..μετα κ απο μια συζήτηση με παιδοψυχολόγο έκανα κ καποιες αλλαγες κ σας το ανεβάζω κ εγώ!αν εχετε να διορθώσετε ηπ να προσθέσετε κάτι παρακαλώ..!!(δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομα της κοπέλας να την ευχαριστίσω ξανά)!!
:
Αγαπημενοι μαμά μπαμπά , γιαγιά παππού,θείε θεία ,κ άλλοι…
Να θυμάστε οτι πάντα χρειάζομαι…
..να μου δίνεται χώρο κ ελευθερία
..να επικοινωνείται μαζί μου κ να μου εξηγείτε με υπομονή κ καλή διάθεση γιατι απο εσάς μαθαίνω τη ζωή!
..Να μη με φοβίζετε!
..αφήνετε εμένα να επιλέγω αν θα πλησιάσω κάποιον,αν θέλω να τον φιλήσω,να αγκαλιάσω κάποιον γιατι αν με ζορίζετε να το κανω μου μαθαίνετε οτι το σώμα μου δεν μου ανήκει κ να έρχομαι σε επαφή με κάποιον ακόμα κ αν μου είναι δυσάρεστο(κινδυνος αποδοχής οποιασδήποτε μορφής βίας)!
..να αποδεχεστε τα συνεσθήματα μου γιατι όταν κλαίω,γκρινιάζω κάποιος λόγος υπάρχει!κάποια ανάγκη έχω ακόμη κ αν εσας σας φαίνεται αστεία!μή κοροιδευεται τα συνεσθήματα μου κ μη τα αγνοείτε,σας χρειάζομαι παραπάνω εκείνες τος στιγμές!
..να με σέβεστε γιατι είμαι μια ξεχωριστή προσωπικότητα,ενας άνθρωπος κ εγώ κ όχι απλά “ενα παιδί” κ καταλαβαίνω κ νιώθω πολλά περισσότερα απο αυτά που νομίζετε!
..μη με συγκρίνετε με άλλα παιδιά!κάθε παιδί έχει τον χαρακτήρα του!
..να μου μαθαίνετε χωρίς απειλές κ δωροδωκίες!
..μή μου δίνετε επίθετα όπως “γκρινιάρης” “δύσκολος”” καλο-κακό παιδί”!τα αρνητικά καποια στιγμή θα τα πιστέψω κ θα γίνω έτσι κ τα θετικά μου προκαλουν άγχος!
..δώστε μου χρόνο να κάνω κάτι μόνος μου κ μη με υποτιμάτε κάνοντας κατι εσείς για μένα,αφήστε με υπομονή να το μάθω κ να το πετύχω!
..έχετε πάντα ανοιχτή την αγκαλιά σας!την έχω ανάγκη όσο ανάγκη έχω το φαγητό κ τον ύπνο!
..δεν χρειάζεται να μου λέτε συνέχεια οχι κ μη!προφυλάξτε οτι δεν θα θέλατε άθελα νου να χαλάσω κ αφήστε να εξερευνήσω!..έτσι μαθαίνω!αν χρειαστεί κάποια στιγμή να μου απαγορεύσετε εξηγήστε μου τον λόγο..(πχ.μη τραβας τα μαλλία της μαμάς γιατί πονάει κ δεν είναι ωραίο να πονάμε τους άλλους)!
..τα πολλά μπράβο με οδηγούν να δίνω σημασία στην επιβράβευση κ οχι στην πράξη που κάνω!μου μαθαίνετε οτι μια πράξη είναι καλη μόνο όταν υπάρχει επιβράβευση!
..δεν χρειάζεται να μου λέτε συνέχεια τί να πω κ να κάνω!!είπαμε είμαι ένας ελεύθερος άνθρωπος σαν εσάς!εσάς θα σας άρεζε;
..δεν χρειάζεται να μου επιβάλετε να ζητάω συγνώμη!μου διδάσκετε να λέω ψέματα οταν κατι δεν το νίωθω!μάθαιτε μου ευγένεια κ να σέβομαι τους ανθρώπους με τη μίμηση!να ειστε εσεις ευγενικοι προς εμενα!
..όταν χτυπάω κάπου μη λέτε να το κάνουμε ντά!!μου μαθαίνετε ότι με ενοχλεί να φαίρομαι με βία!
..δεν χρειάζεται να μου μιλάτε μωρουδίστικα!!άλωστε απο εσας μαθαίνω πως να μιλάω!
..δεν χρειαζεται να είστε χειριστικοί μαζι μου όπως “μη κλαις γιατι στεναχωρείς τη γιαγιά”μου μαθαίνεται να υποκύπτω σε εκβιασμούς
..δίνεται μου χρόνο να πέζω μονος μου,μην είστε συνέχεια απο πάνω μου το εχω αναγκη για γίνω αυτόνομος!
..δεν χρειάζεται να με ζορίζετε να κοιμηθώ,να φάω την ώρα που θέλετε!μου δημιουργείτε τράυματα τα οποία μπορεί να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα!
..με τις τιμωρίες μου μαθαίνετε να είμαι εκδικητικός!
..με φωνές μου μαθαίνεται να φωνάζω!
..με χαστούκια μου μαθαίνεται τη βία!
..με συνεσθηματικούς εκφοβισμούς μου μαθαίνεται να είμαι ενοχικός!
Αυτες οι φράσεις απλά ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ!!!
..”είναι κακομαθημένο/ανυπάκουο/χαζο/πανέξυπνο/πανέμορφο”
..”αν το πάρεις αγκαλιά θα το ξακομάθεις”
..”δεν πρέπει να αφήνεις να περνάει το δικό του”
..”πρέπει να πατήσεις πόδι”
..”θέλεις να φας ξύλο;”
..”μα δεν σου ειπα να κάνεος το..”
..”ακόμα κοιμάται μαζί σας;”
..”γιατί το καπνεις αυτό;θέλεις να με τρελάνεις;”
..”αν δεν κάνεις αυτό που σου λέω δεν σ’αγαπάω”
..”μα πως κάνεις ετσι;τα άλλα παιδάκια δεν κλαίνε,τρώνε όλο το φαγητό τους”
..”αν το κανεις αυτό θα σου πάρω δώρο/γλυκό/θα παμε βόλτα”
..”ανδεν του φωνάζεις πως θα μαθει;”
..”δεν ειναι κακο να σε φοβαται κ λιγο το παιδι αλλιως θα σε κανει οτι θέλει”
..”αν το ξανακανεις αυτό δεν ξερω κ εγω τι θα γίνει”
..”αν κάνεις το..θα το πω στον μπαμπά”
..”τώρα θα δεις τί θα πάθεις”
..”γιατί μου το κάνεις αυτο;”
..”θες να πεθάνεις;”
..”δωσε ενα φιλακι /αγκαλια στον θειο/θεια”!
..”μα πόσες φορές θα σου το πω;”
..”γιατί κάνεις έτσι;”
..”ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΦΩΝΑΖΕΙΣ;;;;ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΧΩ ΠΕΙ ΕΓΩ ΝΑ ΜΗΗΗΗΗ ΦΩΝΑΑΑΑΑΖΕΙΙΙΙΙΣ;ΕΕΕΕΕΕ;”!
ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΜΙΣΗ! ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ!

